워3 1.03패치 종족간밸런스 조정

벨과세바스찬 | 2002.10.10 11:47 | 조회 4390 | 공감 0
PATCH 1.03
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새 기능
- 각 AI 플레이어(컴퓨터 지능)는 다음의 3가지 설정중 하나가 설정됩니다 : 쉬움, 보통, 미친(Insane)
- 동맹된 AI는 마을이 공격당 할 때, 휴먼 동맹군의 타운으로 텔레포트합니다..
- 동맹된 AI는 공격가려는 곳을 미니맵 핑으로 가리킵니다.
- "플레이어 기다리는중" 대화상자가 나타날 때, 메시지를 보낼 수 있습니다.
- 그래픽 엔진에 PowerPC 최적화 및 MacOS X 10.2 지정 가속이 추가되었습니다.

수정 (버그 수정이란 치명적 버그와 같은 것의 수정을 말합니다)
- 건물을 지었다가 취소할 때, 생기는 버그 수정됨 (팜버그 수정).
- 시스템 날짜가 2038보다 클때, 오류가 생기는 문제 수정됨.
- 맵 로드중, 사용자 정의 유닛이 많은 양의 아이템을 팔 때 생기는 문제 수정됨.
- Avance 사운드 카드 문제 수정. 이 문제의 해결은 레지스트리의 약간의 업데이트가 필요합니다. 이 문제를 경험하고 있다면, 기술 지원 팀으로 연락하십시오.
- 잘못된 세이브 파일을 로드하는중 생기는 버그 수정됨.
- 유닛 생성 이벤트를 하는 동안 사용자 정의 맵에서 생기는 버그 수정됨.
- Fixed an issue causing localized versions of maps to be passed unnecessar-
ily.
- 메스텔리포트 쓰는 도중 해당 유닛이 죽는 경우 일어나는 버그 수정됨.
- Fixed save/load map interaction that could result in an unresponsive game.
- 유닛선택과 휴먼타워간에 일어났던 버그 수정됨
- 드레드로드가 슬립을 익힌 경우 드레드로드에게 언홀리프렌지를 걸어도 HP가 줄지 ㅏ않았던 버그 수정
- 타운홀이 파괴된 경우 AI가 새로 타운홀을 짓지 않는 버그 수정
- Fixed an AMM chat message bug that could disconnect you if an AMM team
game message was sent just before game launch.
- Fixed an issue that allowed players to save after choosing "Continue" in a
single-player mission.
- 데몬헌터와 메타모포시스에 대한 푸드(Food, 인구수)관련 버그 수정
- Fixed Zeppelin drop exploit as a method of building locating through fog
of war.
- Fixed an issue with saving while "Waiting for Players" dialog was up that
could result in a soft lock.
- Fixed an issue that could create an invincible Mountain King.
- Fixed an issue related to graphical display of auras from aura-generating
items.
- Fixed an issue with Anti-magic Shell so it now properly interacts with
magic-immune and non-magic-immune summoned units.
- Fixed disappearance of Sentinel owl in conjunction w/ AOE-targeting
circle.
- Fixed an issue with Huntress' bouncing missile that would allow it to hit
a secondary target even if it missed the primary target.
- Fixed an issue with rooted Ancients that would cause them to trigger
Goblin Land Mines.
- Fixed an issue related to Hero illusions' carrying a Ring of Protection.
- Fixed an issue with Town Portal spell art.
- Fixed an issue with hit point/mana upgrades and Polymorph.
- Fixed an issue with the Abolish Magic ability and allies.
- Fixed an issue with poison that could kill a unit. Poison, by itself,
should only take a unit to the brink of death.
- Fixed an issue related to the interaction of Shift-adding units to a group
and unit deaths.
- Fixed an issue related to replays, selection circles, and changing player
perspective.
- Fixed an issue with Cyclone and moving units creating aerial footprints.
- Fixed keyboard screen scroll and "Waiting for Players" interaction.
- Fixed several minor text and tooltip issues.
- Fixed a few improper combat sound assignments on creeps and NPCs.
- 프로스트웜의 공격이 공중 유닛도 느리게 함
- 컴퓨터가 키퍼를 사용할때, 포스오브네이쳐(소환마법)을 다른 높낮이에서 소환하기도 함.
- Night Elf AI now uses the Wisp's Renew ability effectively.
- Disease (Plague) and poison no longer wake sleeping units.
- Moon Glaive bounce no longer hits invisible units.
- Demon Hunter's attack while in Demon Form no longer damages self or allies.
- Upgraded building shadows no longer update through the fog of war.
- Necklace of Spell Immunity no longer drops a Blademaster's Wind Walk.
- Observers no longer gain full player UI when entering a loaded game.
- Observers no longer get gold/lumber/supply UI when selecting neutral
buildings.
- Fog of war updates properly now if you are alt-tabbed out of game.
- War3 now warns you when you save game or screenshot or profile if there's
not enough available disk space.
- Improved "We're Under Attack" messages so they trigger at more appropriate
times.

WORLD EDITOR FIXES

- Fixed Macintosh World Editor crash.
- Added Unit Editor field for building upgrades.
- Increased number of possible dialog buttons from 5 to 12.
- Added blank entries for all units that don't normally have abilities or
attacks, allowing a user to potentially add these through the Unit Editor.
- Added Unit Editor field to set unit sounds to that of another unit type.
- Reorganized limits on pre-placed neutral units. Neutral hostile
buildings now count towards the "unit" limit of 512, and only passive
buildings count towards the "building" limit of 96.
- Fixed bug where map auto-save could bypass object limit checks.
- Fixed Sound Editor bug that would sometimes delete an imported sound file
from the map if it was imported from outside the War3 directory and the
Test Map feature was used before the map was saved.
- Fixed force issue that would cause Force 11 when you selected Force 10
for a trigger in the editor.

밸런스 변경

휴먼
- 브릴리언스 오라의 효과가 바뀜. 이전에는 회복률 %에 의존했었으나, 이제는 추가로 MP가 회복되는 것으로 바뀜
초당, 0.75 / 1.5 / 2.25 만큼의 마나가 회복되며 (각 레벨당), 이는 이전과 비교해보면, 영웅의 MP회복은 느려지게 됐고, 대신 마법유닛의 MP회복은 더 빨라짐.
- 디바인 쉴드의 마나 소비가 75에서 25로 변경됨.
- 블리자드의 어빌리티 레벨에 따른 범위가 증가되지 않음.
- 워터엘리멘탈 지속시간이 75에서 60으로 하향조정

언데드
- 가고일의 지상 데미지 증가 이전에는 16~18이었으나 21-24 로 조정. 또한 아머는 감소되었으며 (5에서 3으로 조정), 단 공중 공격은 증가 되었음 (46-57 -> 51-63 )
- 데스팩트의 마나소모량 감소 (75에서 50), 쿨타임 감소 (30초에서 15초)
- 리치의 HP증가, 이전에는 힘13 + 레벨당 힘증가량1.6 -> 힘15 + 레벨당 힘증가량2
- 프로스트 아머가 자동캐스트 됨. 마나 소비량 50에서 40으로 감소
- 스피릿 타워의 가격 증가. 120/40 -> 160/40 (각각 금 / 나무)
- 크립트핀드의 공격 약간 증가Crypt Fiends' attack was slightly improved.

오크
- 헤드헌터의 HP증가 (280에서 350), 단 공격속도 감소)
- 스테이시스트랩에 아군유닛은 걸리지 않음. 단 지속시간 감소(12초에서 6초로)
또한 스테이시스트랩을 2개이상 놓은 경우, 1개가 폭발하면 그 주위의 다른 스테이시스트랩은 사라짐
- 코도비스트의 HP증가 (790에서 1000), 공격속도 감소
- 배럭건설시의 소모 나무 감소 (70에서 50)
- 와치타워의 데미지 감소 (19-22 에서 16-18)
- 그런트의 HP증가 (680에서 700)
- 샤먼의 공격력 감소(14~16 -> 11-12), 공격속도 감소
- 스테이시스와드와 센트리와드는 더이상 길을 막지 않음

나이트 엘프
- 센티넬이 데스펠로 사라질 수 있음. 이전과 같이 나무를 쓰러트려도 가능
- 마나번은 마나번스킬을 가진 유닛에게 사용불가.
- 썬즈오라의 효과 조정. 적의 공격에 대한 10%, 20%, 30% 데미지 입힘 (각 레벨당)
- 위습의 시야 25% 증가
- 디토네이트가 소환된 유닛에게 더 많은 데미지 줌 (150 -> 225)
- 나무형태가 아닌 건물은 방어력 증가 (2에서 5로...)
- 발리스타가 '그라운드어택' (강제 공격) 가능
- 포스오브네이쳐의 쿨다운 감소 (30초 -> 20초)
- 트렌트 (포스오브네이쳐의 소환물) 의 지속시간 감소 (75초 -> 60초)
- 나무를 먹어서 회복하는 것은 10초 동안 회복하는 효과를 가져옴
- Moon Wells now spend mana on health and mana replenishment separately. For
instance, if you sent a 0-mana, nearly dead Demon Hunter to a Moon Well,
and the Moon Well had 100 mana, your DH would gain 25 mana, and 100 health.
Before, the Hero would gain 200 health and 50 mana. This change does not
affect the benefits of healing a unit without mana.

Creeps
- All melee creeps in between levels 1 and 5 are slightly more powerful.
- All creeps of level 6 or higher now have Hero magic resistance.
- Creeps of level 7 or higher will behave more intelligently in general.
- All creeps of level 7 or higher now deal Chaos damage.
- Level 10 Dragons no longer have spell immunity.
- Many minor creep balance tweaks to damage and abilities.
- Mercenaries are now more accurately priced in general, which in most
cases amounts to price decreases.

Items (아이템)
- Scepter of Mastery(유닛을 빼앗을 수 있는 아이템, 밴쉬 포제션과 동일한 기능)이 더이상 공식 맵에서 떨어지지 않습니다.
- Tome of Power(파워의 책), Mask of Death(죽음의 가면) 아이템 각각 레벨이 증가했습니다. 파워의 책은 8에서 9로, 죽음의 가면은 8에서 10으로...
- Wand of Lightning Shield(라이트닝 쉴드 완드) 아이템의 레벨이 6에서 3으로 감소함.
- Sentry Ward(센트리 와드) 아이템의 사용개수가 5개에서 3개로 감소함.
- Periapt of Vitality (바이탈리티 페리얼) 의 효과 증가. (HP상승치가 100에서 150으로 변경)
- Pendant of Mana (마나 펜던트)의 효과 감소 (MP상승치가 300에서 250으로 감소)
- Tome of Experience (경험의 책)의 효과 감소 (경험치가 200에서 150으로 감소)

NOTE: Replays are incompatible between major game revisions. (1.02 replays
cannot be viewed with the 1.03 version of Warcraft III.)
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